Wejdź na wyższy poziom.

Najważniejszą rzeczą by odnieść sukces w e-biznesie jest znaleźć się na szczycie wyświetleń wyszukiwarek . Jak to zrobić? Z pomocą przychodzą tu narzędzia SEO. Istnieje wiele narzędzi, z których korzystają pozycjonerzy, wśród nich: Ahrefs, Senuto, Semstorm, ASPS, SurferSEO, Google Analytics, Google Search Console. Duży nacisk należy położyć na research fraz kluczowych. Działania SEO obejmują także: audyt indeksowania witryny i podnoszenie efektywności indeksowania.

Frazy kluczowe:

  • brandowe

  • ogólne

  • long tail (długiego ogona)

  • typowo informacyjne

  • Brandowe frazy kluczowe

    odnoszą się zazwyczaj do unikatowej nazwy firmy. Unikatowa nazwa jest łatwa dla Google do dopasowania do danej strony. Gdy jednak nazwa firmy jest podobna lub taka sama jak nazwa innej działalności wtedy osiągnięcie pierwszego miejsca w wyszukiwarkach wymaga podjęcia odpowiednich działań na frazie brandowej. (przykład nazwy brandowej - GOJAMA)

    Frazy ogólne

    są najtrudniejsze do pozycjonowania, są to frazy popularnie wyszukiwane. Są one dobre dla dużych firm, mniejsze podmioty powinny skupić się na innych skuteczniejszych dla nich rozwiązaniach. (przykład frazy ogólnej - pozycjonowanie)

    Frazy long tail czyli długiego ogona

    są bardziej precyzyjne i na nich powinny skupić się mniejsze podmioty. Określają one szczegółowo produkty lub usługi, mają mniejszą konkurencję i istnieje ich duża różnorodność. Liczba wyszukań jest mniejsza niż fraz ogólnych, jednak prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na stronę jest dużo wyższe. (przykład frazy long tail - usługi pozycjonowania firmy Gojama)

    Frazy informacyjne,

    które wykorzystuje się w celu generowania ruchu nastronie używając ich w Social Media. (przykład frazy informacyjnej - województwo pomorskie)

    Audyt indeksowania witryny obejmuje

  • sprawdzenie, czy Googlebot nie ma problemów z dostęnością wiytryny
  • znalezienie stron, które powinny być indeksowane anie są
  • sprawdzenie, czy niektóre elementy witryny wymagają szybszego indeksowania
  • zwiększenie efektywności indeksowania witryny
  • przeciwdziałanie zbyt częstemu indeksowaniu witryny
  • Metody zwiększania efektywności indeksowania

  • zarządzanie zasobami URL
  • konsolidacja powielonych treści
  • blokowanie indeksowania adresów URL, które nie powinny być indeksowane
  • ustawienie zwrotu kodu 404/410 w przyladku trwale usuniętych stron
  • usunięcie pozornych błędów 404
  • aktualizacja mapy witryn
  • unikanie długich łańcuchów przekierowań
  • sprawne wczytywanie stron
  • monitorowanie indeksowania witryny
  • Crawl budget:

    liczba stron lub adresów URL z witryny, które Googlebot po uwzględnieniu Crawl Rate i Crawl Demand może poddać crowlingowi. Aby Googleboty mogły łatwo znaleźć i indeksować strony, tworzy się sitemap. Do optymalizacji indeksowania przez Google służy ustawienie Site Search Settings w Google Analytics.

    Gojama sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, wpisana w 2005 roku do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000243476, REGON 220116100, NIP 584-256-33-15, kapitał zakładowy 50.000zł
    Icons made by Freepik from www.flaticon.com