Rozwiń się pierwszy.

SEM - Search Engine Marketing to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to pojęcie szersze niż SEO (czyli pozycjonowanie) i obejmuje wszelkiego rodzaju działania promocyjne w internecie, które mają na celu uzyskanie najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach. Działania SEM obejmują kampanie linków sponsorowanych i optymalizację stron www.

Działania SEM to:

  • SEO czyli pozycjonowanie
  • PPC - Pay Per Click czyli forma reklamy internetowej rozliczana za kliknięcie w reklamę (link, banner) a nie za samo wyświetlenie reklamy.Firma reklamująca swoje produkty lub usługi płaci więc dopiero w momencie, gdy użytkownik przechodzi na daną witrynę internetową.
  • PPC Pay Per Click może być kampanią np. w

    Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, itp.

    Google Ads (wcześniej Google Adwords)

    system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC (cost per click - współczynnik efektywności reklamy; jest to stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę) i CPM (cost per mille, z łac. mille – tysiąc, określany także jako CPT cost per thousand – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej).

    Reklama w sieciach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, Instagram)

    formy reklamy online, które koncentrują się na usługach sieci społecznościowych . Jedną z głównych zalet tego rodzaju reklam jest to, że reklamodawcy mogą wykorzystywać informacje demograficzne użytkowników i odpowiednio kierować reklamy. Kierowanie na media społecznościowe łączy obecne opcje kierowania (takie jak kierowanie geograficzne czy kierowanie behawioralne), aby umożliwić szczegółową identyfikację grupy docelowej . W przypadku kierowania na media społecznościowe reklamy są dystrybuowane do użytkowników na podstawie informacji zebranych z profili grup docelowych.

    Gojama sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, wpisana w 2005 roku do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000243476, REGON 220116100, NIP 584-256-33-15, kapitał zakładowy 50.000zł
    Icons made by Freepik from www.flaticon.com